Weekendje Cape town (dag 8 ,9 en 10)

26 januari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Op vrijdag ochtend heeft Elra ons naar Kaapstad gebracht. We waren nog niet in de buurt of ik kreeg het idee dat we op de ring in Antwerpen stonden. Als het verkeer stond stil. Toen wist ik weer ineens dat we niet in België maar in Afrika waren... Een deel van de bestuurders begonnen over de pechstrook de file voorbij te rijden en een ander deel draaide op de middenberm en reed de andere kant van de autostrade gewoon terug... Nog nooit meegemaakt!

Wij hebben mooi aangeschoven en zijn er dan uiteindelijk ook geraakt. We hebben ons ingecheckt in het hotel en zijn dan opzoek gegaan naar een taxi.

Deze bracht ons naar het hotel van Megan (De zus van Maïté). Hier hebben we samen een wandeling gemaakt op het strand (te veel wind om op het strand te kunnen liggen). Na onze wandeling moesten Megane en haar teamgenoten naar een vergadering. Wij zijn nog even in de zon gaan liggen en zijn hierna een cocktail gaan drinken. Blue margarita en strawberry daikirri... tijdens het drinken van onze cocktail hadden we zicht op zee, hier konden we zeehonden zien zwemmen.

Na onze cocktail en een hapje hebben we een taxi genomen naar het Hartleyvale hockey stadium. Hier zijn we gaan kijken naar onze red panthers, zij speelden een match tegen Zuid-Afrika. Megan mocht deze match jammer genoeg niet spelen (zij is keeper). het was een spannende match die eindigde in een 1-1 gelijk spel.  Waar wij geen rekening mee hebben gehouden is dat er iin Kaapstad veel meer wind is en dat het weer wisselvalliger was. tegen de avond werd het redelijk fris. Wij hadden geen vesje of trui bij. Gevolg : we hebben heel de match gevolgd met onze strandhanddoek rond ons gewikkeld :p Na de match hebben we afscheid genomen van de ploeg en hebben we een taxi gebeld. Na een uur wachten was deze er nog steeds niet... Wij waren de laatste nog aanwezig samen met de mannen van de security. Net toen wij gingen vragen of ze opnieuw konden bellen kwamen er twee andere security agenten. Zij namen ons mee en brachten ons naar een taxi standplaats. Zo zijn we uiteindelijk toch nog terug in ons hotel geraakt.

Op zaterdag ochtend zijn we de tafelberg gaan bezichtigen. We namen de kabelcabine naar boven. Boven op de berg kon je heel Kaapstad goed zien en had je ook een mooi zicht op Robbeneiland. We hebben een wandeling gemaakt op de berg en zijn hierbij ook een dassie tegengekomen ( kruising tussen eekhoorn en een marmot); Het schattigste dier ooit!!!

Hierna hadden we het zotte idee om de tafelberg te voet terug af te komen. We dachten dat dit een niet te lange wandeling zou zijn met een deftig pad... Wel VERKEERD GEDACHT!!! We zijn 3u onderweg geweest naar beneden. Het was een rotspad, dit wil zeggen van rots naar rots springen. Ik had sandalen aan dus ik moest heel voorzichtig zijn dat ik niet uitschoof. De schaafwond op mijn arm is het bewijs dat dit niet altijd goed is gelukt. NA een tijd kreeg ik enorm veel last van mijn knieën en ging ik nog amper vooruit. We hadden ook geen water bij --> uitdrogen!! En alsof we nog niet genoeg gestraft waren voor ons ondoordacht en onvoorbereid idee bleken we allebei verbrand op onze schouders en in onze nek. (Ja we hadden ons ingesmeerd!).

Toen we eindelijk benden waren hebben we snel een taxi genomen naar het Hartleyvale hockey stadium. Hier kwamen we nog net op tijd aan om onze red lions (de mannenploeg) te zien winnen tegen Nederland met 4-0! hier na was er opnieuw een match tussen de red panters en Zuid-Afrika. Deze keer mocht Megane spelen! De match eindigde op een 3-3 gelijk spel. Na de match besloten we van tactiek te veranderen. In plaats van een taxi te laten bellen gingen we naar de hoofdingang van het stadion in de hoop dat hier taxi's zouden staan. Pech geen taxi's. De parkeerwachter had voor ons de nummer van een taxibedrijf. Een Vrouw die in haar auto zat te wachten op haar kinderen heeft voor ons naar het nummer gebeld. Na het telefoontje bleek dat ze het taxibedrijf niet vertrouwde en besloot ze ons zelf naar ons hotel te brengen. Een super gezellige rit! De kinderen van de vrouw waren naar de match komen kijken en hadden handtekingen verzameld van heel de Belgische ploeg...

's Avonds zijn we in de buurt van ons hotel een wandeling gaan maken. Doel van onze wandeling was een restaurant vinden. Tijdens onze wandeling kwam er een zwarte man op ons af. Hij had een belangrijke levensles voor ons: " Ones you go black, you never go back!". We hebben de man bedankt voor zijn advies en zijn dan verder op zoek gegaan naar een restaurant. We hebben een restaurant gevonden en hebben hier lekker gegeten. hierna was het tijd om terug te gaan naar het hotel. Een dikke laag after sun en dan ons bed in!

De volgende ochtend werden we wakker om half 10, even paniek omdat we moesten uitchecken voor 10u XD. No problemo we hebben het gehaald. Snel alles ingepakt en dan afscheid genomen van onze nieuwe vrienden (Eerste nacht sliepen we op een kamer met 2 Zwitserse meisjes en 2 Hollandse jongens; De tweede nacht lagen we opnieuw met de 2 Zwitserse meisjes op de kamer en 2 Duiste jongens).

Aan het hotel namen we een taxi naar het V&A Waterfront shopping mall. Een super mooi en groot shoppingcenter gelegen aan de haven. Hier hebben we een beetje gewinkeld. Als we buiten kwamen besloten we ons eerst terug in te smeren.  Tijdens het insmeren hoorde ik twee mannen praten. Ik wist meteen dat deze van Antwerpen kwamen. Toen herkende ik de stem en bleek een van de mannen Peter van Asbroeck te zijn. Die verwacht ge ook ni tegen te komen in Afrika :p. Na het insmeren hebben we nog een wandeling in de haven gemaakt.

Om 16u werden we opgepikt door Johan en Elra. Als we terug waren in Wellington zijn we nog snel boodschappen gaan doen en dan op tijd in ons bed zodat we klaar waren voor onze eerste lesdag!

't was een super leuke naweek!!!

Lekker slaap en tot de volgende

Dikke Kus

Melissa