Dag 60-62

4 april 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Deze week geen stage en geen les volgen! Alle stage zit erop en ook onze week op de universiteit is voorbij. Nog enkele weken voor we naar huis gaan dus er is nog ruimte voor een beetje vrijwilligerswerk.

Maandag, dinsdag en woensdag zijn we gaan helpen in het weeshuis bij ons in de buurt. Dit is hetzelfde weeshuis waar we al eerder zijn gaan schilderen. Deze keer zijn we bijles gaan geven. Elke dag is er een andere leeftijdscategorie dat naar de zaal mag komen. Hier krijgen zij bijles en huiswerkbegeleiding.

Wij mochten elke dag een uurtje komen helpen bij de begeleiding van de kinderen. Tijdens de begeleiding werd alweer duidelijk hoe laag het niveau van vele kinderen is. Normaal is er een laatste jaar studente van de middelbare school dat deze bijlessen alleen geeft. Zij staat er alleen voor om bijna 50 kinderen te begeleiden. Dit is onmogelijk! Onze hulp was dus meer dan welkom!

Na het huiswerk maken was het tijd om te spelen. Alle kinderen gingen naar het sportveld/speeltuin op het terrein. Hier zijn we met de kinderen gaan meespelen. Dit vonden ze geweldig. Het is duidelijk dat er veel kinderen zijn die nood hebben aan een beetje aandacht en liefde. Een simpele knuffel kan een glimlach op deze kinderen hun gezicht toveren. Een fantastisch gevoel om te weten dat jouw hulp er echt toe doet voor deze kinderen!

Jammer genoeg konden we slechts 3 dagen gaan helpen in het weeshuis want op donderdag vertrekken we naar eerste rivier, meer hierover in de volgende blog.

Dikke kus

Melissa