Dag 67-72 Last week in Wellington :(

11 april 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Het weekend zit er jammer genoeg op en ook onze tijd in Wellington zit er bijna op. Nog een week en dan vertrekken we om rondt te rekken. Nog een weekje genieten dus!

Maandag ochtend, toch even uitslapen. Dat hadden we verdiend na het vermoeiende weekend  :p.Een echte tamme dag XD een beetje gekuierd aan het zwembad en de rest van de dag niets speciaal gedaan.

Ook dinsdag heel de dag genoten van de zon. Zalig! J

Woensdag werd het tijd om nog eens echt iets te doen :p elke dag kuieren dat gaat ook vervelen é…  Op tijd uit ons bed, Nelson volgeladen en op naar Kaapstad. Vlak voordat je Kaapstad binnen rijdt heb je een super groot winkelcentrum. (met super groot bedoel ik 2,3 keer het Wijnegem Shopping center) Na een winkel besloten we op te splitsen. Stijn zijn shop-tempo ligt blijkbaar hoger dan het onze :p. Na een gezellige wandeling langs en door verschillende winkels, kwamen we Stijn terug tegen. Net zoals wij, had hij toch ook een “hongerke”. We zijn dan gezellig wok gaan eten, lekker maar pikant :D Na het eten was het tijd om terug richting Wellington te trekken. Daar aangekomen kwamen we tot de conclusie dat onze Nelson dringend een doucheke nodig had. Nu wil het toch wel lukken dat Maïté deze opdracht al eerder had gekregen bij een spelletje waarheid, durven of doen.

Omdat het leuk is om een auto te wassen bij mooi weer, besloot ik Maïté te helpen :p Achteraf allebei nat maar onze Nelson blonk terug! :D

Nu snel iets eten en dan is het al bijna klaar om ons klaar te maken want vanavond gaan we naar Stellenbosch! Party!!! Woensdag wordt hier “kleine zaterdag” genoemd; ideaal om uit te gaan dus :p

Allemaal op tijd klaar zijn en op tijd vertrekken is toch moeilijk:p wij zijn duidelijk niet gewoon aan het Zuid-Afrikaanse uitgangsritme. Hier beginnen de feestjes namelijk rond 9u en alles sluit om 2u ‘s nachts. Tegen 9u was iedereen klaar om te vertrekken. Voordat we naar Stellenbosch konden vertrekken, moesten we eerst nog even langs Bella’s gaan. We hadden namelijk beloofd dat we hier eentje kwamen drinken. (Laatste avond in Bella’s, hierna wordt het overgenomen door een nieuwe eigenaar). Na het drankje in Bella’s konden we eindelijk vertrekken naar Stellenbosch. Al snel hadden we de juiste plaats gevonden (hier zag het namelijk zwart van de studenten). Tijd om te feesten!! Super leuk. We zaten op een plein met allemaal verschillende cafés en discotheken. Vrouwen mogen overal gratis binnen :D Dit gaf ons de mogelijkheid om van de ene plaats naar de andere te gaan. Alles uitproberen hé ;-) Na een geslaagde avond/nacht terug naar Wellington.

Donderdag ochtend was het heel rustig in huis :p. In de vroege uurtjes zat ik helemaal alleen aan tafel met Elra (Ik was BOB de vorige avond ;-)). Een voor een zag je de anderen verschijnen. De ene al enthousiaster dan de andere :p

’s avonds zijn we naar de mister en misses Hugenote verkiezing gaan kijken. Hier in Zuid-Afrika worden deze verkiezingen heel serieus genomen. De winnaar krijgt een grote geldprijs. Er wordt gewerkt met een externe jury en enkel de beste leerlingen van de school mogen deelnemen aan deze verkiezing. Het was een leuke show. Alles ging heel professioneel in zijn werk. Het was heel duidelijk dat er veel tijd en geld in deze show gestoken werd.

Vrijdag zijn we bijna heel de dag bezig geweest met het plannen van ons etentje die avond. We hadden besloten om met zijn allen te koken voor Johan en Elra om hen te bedanken voor het vorige weekend. We besloten om een soort van tapa’s avond te organiseren. Allemaal lekkere hapjes, een lekker glaasje wijn en goed gezelschap. Dit kan niet anders dan een geslaagde avond genoemd worden.

Zaterdag ochtend allemaal op tijd uit ons bed want vandaag gaan we sharkdiven!!! Nelson volgeladen voor een lange rit naar Gansbaai. Hier aangekomen werd ons een lunch aangeboden. Nadat we lekker gegeten hadden, was het tijd om naar de boot te gaan. De bood werd het water in geduwd en iedereen was klaar om haaien te spotten. Toen we aankwamen bij de kooi, had men 5 vrijwilligers nodig die als eersten zouden gaan. We doen is zot! Wij gaan eerst :D Met het deundje van Jaws in ons achterhoof allemaal de kooi in en nu wachten op haaien. Jammer genoeg was het water die dag niet erg helder en viel er onderwater weinig te zien. Twee keer hebben we een haai gezien die tegen de kooi zwom. Van op de boot kon je de haaien veel beter zien. Indrukwekkende beestjes! Na ons boottochtje kregen we nog lekker warme soep. Hierna was het tijd om terug naar huis te gaan. Omdat het de laatste avond was voor Maïté en ik, besloten we met zijn allen in Gecko’s te gaan eten. Een geslaagde afsluiter van een geslaagde periode!

Dikke kus

Melissa