Dag 4 - 7

23 januari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Dag 4

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Na een lekker frisse douche zijn we naar de supermarkt gewandeld om verse pistolets te halen. Hierbij hebben we een eitje gebakken -> Luxe ontbijt XD. Na het ontbijt nam Elra ons mee naar het winkelcentrum in Paarl. Een knap winkelcentrum vergelijkbaar van grootte met het Wijnegem Shopping center. Voor elke winkel kregen we advies over de prijzen en de kwaliteit in de winkel. Elra zag er op toe dat er enkel baie goeie kwaliteit gekocht werd. Voor zij die zich afvragen of ik al failliet ben: Ik heb helemaal niets gekocht! Geen paniek, nog geen reden tot ongerustheid, ik ben dit zeker nog van plan!! Na het winkelen in het winkelcentrum zijn we nog naar de o’cool van Paarl geweest: Frozenland. Hier toonde Elra ons welke producten, we zeker een keer moesten proberen. Verder zijn we ook nog fruitsap gaan kopen in de fabriekswinkel want dit is baie goedkoper :p We hebben geluk met zo een baie lieve Afrikaanse mama:D  zij zorgt ervoor dat we niets te veel betalen.

Dag 5

Vandaag was het ontbijt minder luxueus :p we aten een kommetje cornflakes. Na het ontbijt zijn we een wandeling gaan maken en hebben we de nodige boodschappen gedaan. Als we hiermee klaar waren was het al middag. Na de middag zijn we bij de buurvrouw gaan zwemmen. Super lieve vrouw! We hebben de sleutel gekregen van haar tuinhek en nu kunnen we wanneer we maar willen gaan zwemmen bij haar in de tuin. Een zalig zwembad. Het water niet te koud en niet te warm… uitzicht op de bergen en een grasveld om in de zon te liggen. ’s Avonds was het feest want we aten spaghetti! Omdat we maar een pot en een pan hebben, hebben we ervoor gekozen een reeds bereide saus te kopen en deze een beetje te pimpen. Verse groenten eronder en klaar was onze lekkere saus!

Dag 7

Gisteren hebben we  niet veel speciaals gedaan. Een beetje gekuiert zoals ze dat hier zeggen. 's Avonds lekker buiten gegeten (croque monsieur) en naar de sterren gekeken.

Vandaag is Johan al heel vroeg vertrokken naar Pretoria voor zijn werk! Gevolg: Ladies night!!!

In de voormiddag heeft Elra ons meegenomen naar verschillende restaurantjes en wijnhuizen. Hier konden wij het uitzicht bewonderen en zo wisten we meteen waar we moeten zijn als we wijn willen proeven :D. We zijn ook naar verschillende trouwzalen gaan kijken (omdat deze op zo een mooie locaties liggen). Hier hebben we overal moeten beloven dat als we trouwen, we het zouden doen op hun locatie :p. Er was een uitbater die zelfs voor mannen voor ons wilde zorgen. Elra melde hem hierbij dat het dan wel knappe mannen moeten zijn … XD Hierna zijn we iets gaan drinken bij een hotel. Zij hadden een terras gebouwd op het water zodat je kon genieten van een lekker briesje. (Welkom bij 38 graden -> Ja das in graden celcius!) hier dronken we limonade met passionfruit. Een locaal drankje. Heel verfrissend!

’s Avond zijn we samen met Elra bij het restaurant: The Gecko gaan eten. Een gezellig restaurant met een uitgebreide kaart (maakt het wel moeilijk om te kiezen) en vriendelijke mensen. Ik heb hier ribbetjes en calamari gegeten op aanraden van Elra. En ze had gelijk, het was heerlijk! We dronken een lekker glaasje wijn en genoten van de ondergaande zon.

Zo, iedereen weet weeral wat ik hier allemaal heb uitgespookt! Lekker slaap!

Dikke kus

Melissa

1. Inge:
    23 januari 2015
    Wat een leuke verhalen je enthousiasme en het plezier spatten er vanaf!! Heel leuk om te lezen!!! Veel plezier nog he Mateke!!! X
  2. Nadia en Miguel:
    23 januari 2015
    Klinkt gewoon zalig, eten, drinken, zonnen, zwemmen, winkelen ... wat wilt een vrouw nog meer !!!
    Wanneer ga je eigenlijk je klasje zien ... daar ben ik wel heeeeeel benieuwd naar ! :)