Dag 44 - 45 naweek!

2 maart 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Eindelijk weekend! Nog nooit zo hard uitgekeken naar het weekend denk ik!

Zaterdag ochtend op tijd opgestaan om mijn blog nog eens te kunnen bijwerken (durft er wel eens over te schieten :p). Lekker rustig in huis want de meesten slapen dan nog.

Tegen de middag zijn we naar slangenrivier (Linton park) gereden om wijn te gaan proeven. (Ik niet, ik was BOB :-( ). Na het wijnproeven hebben we onze tocht verder gezet naar Simonstown. Na even verkeerd te zijn gereden (dit keer wel mijn schuld, als ik niet genoeg tijd heb om na te denken over links en rechts...)zijn we toch nog in Simonstown (in de buurt van Kaapstad) geraakt. Hier zijn we iets gaan eten. Van hieruit zijn we dan verder gereden naar Boulderbeach ook wel gekend als pinguïnstrand. Op dit strand leven pinguïns. De meeste pinguïns lagen te zonnen op de rotsen. Super grappige beestjes. Ze waggelen over de rotsen en springen op een super schattige manier van rots naar rots. Verder kunnen ze ook super snel zwemmen. Super cool om dit live te kunnen zien. Ik had nog nooit een wilde pinguïn gezien.

Na het "pinguïn spotten" zijn we naar cape point gereden. (Meest zuidelijke punt van Afrika). Toen we hier aankwamen bleek dat we inkom moesten betalen. Het was op onze weg naar capepoint helemaal dichtgetrokken. hierdoor hebben we besloten terug te draaien, inkom betalen om dan alleen maar grijze wolken te zien leek ons een beetje stom. Ondertussen was het al redelijk laat; We hebben onze Nelson gedraaid en we zijn terug naar huis gereden.

Allemaal moe maar voldaan. Ah ja We hadden eindelijk onze pinguïns gezien :p

Zondag mochten we uitslapen; Zalig. Om 1u kwam een leerkracht van de lagere school ons ophalen om wijn, bier en chocolade te gaan proeven ergens in de buurt.

Om stipt 1u stond zij voor onze deur. Nu bleek dat zij een gewone personen auto had. Dit wil zeggen een auto voor 5 personen. Oeps klein probleempje we zijn met 6... Na een beetje gepuzzel leek het ons het beste om 3 man op de achterbank te laten zitten zodat nummer 4 op hen kon liggen. Zo gezegd zo gedaan. Na het betere stapelwerk konden we vertrekken.

We zijn begonnen met bier proeven. Afrikaans bier, ik kan je vertellen: niet slecht maar niets boven Belgisch bier! Toen men vernam dat wij Belgen waren, werd meteen van ons verwacht dat we veel van bier kennen. We kregen telkens een hele uitleg over hoe het bier gemaakt werd en welke ingrediënten er in zaten. Best wel interessant. Ze lieten ook telkens zien welke planten en granen erin verwerkt waren.

Na het bierproeven was het tijd om chocolade te gaan proeven. Voordat we ons eerste stukje chocolade kregen, mochten we eerst een cacaoboon proeven. Even dacht ik dat ze me wilden vergiftigen. Ba! Echt niet lekker!!! en we hadden geen drinken om de smaak door te spoelen :s Gelukkig kregen we al snel ons eerste stukje chocolade om te proeven. Jammer genoeg kon je enkel pure chocolade proeven. (Ik ben niet zo een fan van pure chocolade). buiten chocolade kregen we ook cacaoboter; Dit moesten we op onze huis smeren. Dit kwam goed uit want mijn armen waren een beetje droog; Het enige probleem was dat ik maar boter had gekregen voor een arm :p

om onze proeverij mooi af te sluiten zijn we ook nog wijn gaan proeven. 3 soorten witte wijn en 2 soorten rode wijn. Allemaal heel lekkere wijntjes! De witte wijntjes vond ik persoonlijk lekkerder dan de rode.

Super gezellige dag; Om deze dag mooi af te sluiten nodigde Jurien (de leerkracht) ons uit om nog mee te gaan kuieren in een locale bar en samen met haar nog een flesje te kraken. De bar bleek vlak bij ons huis te zijn. Als we aankwamen aan de bar bleek deze gesloten te zijn. no problemo! Wij hebben ook wijn thuis. We zijn met zijn allen naar ons thuis gegaan en hebben hier nog een lekker glaasje wijn gedronken.

Leuk weekend gehad en nu op tijd ons bed in. Klaar voor een nieuwe week.

Lekker slaap en dikke kus

Melissa

1. Inge: