Dag 37 en 38 Naweek!

28 februari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Eindelijk weekend!

Mijn Stage bij Dwergiebos zit erop en maandag begin ik op een nieuwe school. Een zwarte school. Spannend!!! Maar voor het zover is eerst nog genieten van een welverdiend weekend :D. Het was een weekend van genieten en ook wel een beetje van afzien.

Zaterdag middag besloten we op zoek te gaan naar bavianen. Als je hier de bergen in rijd zou je ze vanzelf wel tegenkomen. Al wat je dan moet doen is ervoor zorgen dat je autodeuren op slot zijn en dat je fototoestel niet in de koffer ligt. :p Deze rit zouden we dan combineren met het zwemmen in een rivierbedding in de bergen;

Vol goede moed en met onze camera's in de aanslag vertrokken we.We reden met onze Nelson de bergen in. Adembenemede uitzichten.... maar bavianen hebben we niet gezien! Pech gehad! Blijkbaar hadden de bavianen andere plannen in hun weekend dan ons entertainen :( (ergens ook wel begrijpelijk :p) Dan maar verder rijden opzoek naar onze zwemplek...

In een woord prachtig! Witte stenen, helder water en een uitzicht op de bergen! Wat wil een mens nog meer?... Misschien een zacht plekje om te liggen... Als je wilde gaan liggen moest je dit doen op een rots... niet zo zacht dus :p. Die hards zoals we zijn, hebben we ons daar toch op onze handdoek gelegd naast het water. Lekker watermeloen eten en daarna zwemmen!!!!! Het water was niet te warm en niet te koud. Perfect dus!

Na het zwemmen besloten we toch nog een poging te doen om bavianen te spotten. Allemaal geconcentreerd, deuren op slot en camera's op stand-by... Helaas! Geen baviaan gezien!

's Avonds kregen we het bericht dat de stroom om 8u zou uitvallen. Koken zonder elektriciteit gaat niet. Wat doet een mens dan?... Uit miserie op restaurant gaan é :p We zijn lekker gaan eten bij "le Bac". (Het restaurant waar we de vorige keer met Johan en Elra pizza zijn gaan eten).

Na ons etentje hebben we met zijn allen nog even gezellig bij Johan en Elra gezeten in de zetel en dan op tijd ons bed in...

De volgende ochtend op tijd uit ons bed. Allemaal in onze Nelson en op naar Kaapstad! Eens gaan kijken of de tafelberg vandaag zichtbaar is... Al lang voordat we in Kaapstad aankwamen konden we de tafelberg zien liggen. Rond de tafelberg geen wolk te zien. Ideaal om hem op te klimmen! En dat hebben we gedaan! Ieder op zijn eigen tempo... we zijn er alle 5 geraakt zonder ongelukken! Op de top aangekomen bleek het middag te zijn. Tijd om iets te eten dus :p Na ons etentje hebben we een wandeling gemaakt op de top. Hierna hebben we onze groep opgesplitst. Maïté, Jamie en Stijn gingen te voet terug naar beneden. Sophie zag dit niet zitten en ik eerlijk gezegd ook niet (zie vorige ervaring met tafelberg :p...) Wij hebben de kabellift naar benden genomen. We hebben ons dan in het zonneke geplaceerd en gewacht op de anderen.

Na een lange rit naar huis (verkeerd gereden enzo... Niet mijn schuld!!!) hadden we geen zin meer om te koken. Dilemma! 2 Keer op een weekend op restaurant gaan is erover! Wat doen we nu? Op naar KFC ( Kentucky fried chicken). zeg nu zelf, dat kan je toch niet echt een restaurant noemen hé :p

Tijd om te gaan slapen. Morgen een belangrijke dag. De stress begint te komen...

Dikke Kus

Melissa