Dag 30 en 31 Naweek!

20 februari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Zaterdag ochtend zijn Maïté, Sophie, Jamie en ik naar het sportveld van de middelbare school gewandeld. Hier gingen we kijken naar een criquet wedstrijd. Toen we daar aankwamen was de wedstrijd echter al gedaan. We zijn dan terug naar huis gewandeld om onze Nelson op te halen. We zijn naar de toeristische dienst gereden om nog een beetje info te vragen over de omgeving. Toen we buitenkwamen was het al middag. We besloten dat we een etentje wel verdiend hadden. We zijn dan naar Gecko's gereden om een pizza te gaan eten (elektriciteit was uitgevallen dus dat was het enige dat je kon eten). Na ons gezellig etentje zijn we naar de winkel gereden om onze boodschappen te doen voor de picknick.

Toen we thuis kwamen hebben we allemaal samen lekkere dingen gemaakt voor de picknick 's avonds. Als alles klaar was zijn we samen met Johan en Elra vertrokken naar het taalmonument. Hier hebben we gepicknickt en genoten van de zonsondergang. De vrouwen hadden gezorgd voor een heel buffet en Johan voor de bubbels en aangepaste wijn.

(Het taalmonument ligt boven op een berg, je hebt dus een prachtig uitzicht. Het monument staat er om de Afrikaanse taal te eren.)

Vlak voor we naar huis wilden vertrekken wandelden we voorbij het taalmuseum. dit was al gesloten. We stonden met 7 met onze neus tegen de raamgedrukt en Johan was ons aan het uitleggen wat er te zien was en vertelde ons dat we overdag eens moesten terugkomen. Op dat moment kwam de beheerder van het museum voorbij gewandeld en hij besloot ons toch even binnen te laten. hij heeft ons dan nog een kleine rondleiding gegeven. Super interessant om de evolutie van de Afrikaanse taal te zien!

Zondag ochtend zijn we om 8u 's ochtends vertrokken naar Kaapstad. (toch wel vroeg voor ne zondag ze ;-)) . Ons plan was: De tafelberg beklimmen. (Sophie en ik wel met de kabelbaan terug naar beneden). Toen we aankwamen in Kaapstad lag de tafelberg verborgen in de wolken. Toen we aankwamen aan de voet van de berg, stond hier Gesloten! Verandering van de plannen dan maar. We zijn naar Camps Bay gereden. Hier hebben we een strandwandeling gemaakt; Op het strand liggen reusachtige rotsen. Deze rotsen zijn we opgeklommen. Na onze strandwandeling zijn we naar Waterfront gereden. Hier hebben we even rondgewandeld en hebben we onze sharkdive al vastgelegd. Hierna zijn we iets gaan eten. Een gigantische lekkere burger. Na het eten zijn we naar de leeuwekop gereden (Berg naast de tafelberg); deze berg lag in de zon; Deze berg zijn we dan opgeklommen. Ikzelf ben niet tot op de top geraakt. Op nog een klein stuk van de top kreeg Sophie last van haar hoogte vrees (had eerder ook al een klein probleem gegeven) Zij weigerde om nog verder te gaan. Ze wilde zo snel mogelijk terug naar beneden. Omdat het niet veilig is om alleen te wandelen ben ik met Sophie meegegaan. :-(

Onderweg naar beneden hebben we stenen verzameld voor Sophie haar taak. (Sophie geeft aardrijkskunde)

Als iedereen benden was zijn we nog even naar signalhill gereden om foto's te maken. (punt waarop je een heel wijd uitzicht hebt, bekende plaats om zonsondergang te komen bekijken)

Hierna zijn we terug naar Waterfront gereden om een ijsje te gaan eten. Na ons ijsje was het tijd om terug naar huis te gaan.

Een beetje op tijd in ons bed want de volgende dag terug school!

Dikke kus