Dag 23-24, naweek!

13 februari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Het is weer even geleden...

Zaterdag

In de voormiddag heb ik voor school gewerkt. Nu blijkt dat als het mooi weer is en je hebt een mooi uitzicht, het helemaal niet zo erg of saai is om voor school te werken :p. Hierna zijn we gaan zwemmen bij de buren. Na het zwemmen hebben we nog even in de zon gelegen ( we zoude ni wille da we terug wit naar huis moete é ;-) )

In de namiddag zijn we met Johan naar Kaapstad gereden om onze auto te gaan afhalen. Toen we daar aankwamen bleek onze boeking niet aangekomen te zijn. Probleempje. Gelukkig hadden we Johan bij! hij heeft ervoor gezorgd dat we toch nog met onze eigen auto naar huis konden. Na een korte fotoshoot bij onze nieuwe auto konden we de weg op.

We hadden besloten dat Stijn naar huis zou rijden. we waren nog niet van de parking af of het was al duidelijk dat hij 4 co-piloten bijhad. Gelukkig want een van ons was zo attent om Stijn erop te wijzen dat een auto veel vlotter rijd als je de handrem afzet :p Dit vond Stijn heel vervelend. Later op onze weg naar huis bleek het opnieuw nuttig om een co-piloot te hebben. Stijn wilde afslaan naar rechts en dacht dat hij dan op het rechtse vak moest gaan rijden... niet dus. Op dat vak reden ze in de andere richting :p we zijn er uiteindelijk geraakt. We zijn wel lang onderweg geweest omdat we een verkeerde afslag genomen hadden. Tijdens de lange rit hebben we een naam gezocht voor onze auto. Na lang discusiëren is het "Nelson Claire Kenji Koekedoos" geworden. :D

Om te vieren dat Nelson een lid van ons team is geworden zijn we uit eten geweest. 3 keer raden hoe we naar het restaurant zijn gegaan?... Te voet natuurlijk! Het is niet omdat we een auto hebben dat we daarom maar lui moeten zijn ;-)

We hadden afgesproken allemaal eens lekker chic te doen, De meisjes een kleedje en Stijn een hemd. Ik had net mijn make -up op toen de elektriciteit uitviel. Maïté moest haar make-up aanbrengen bij het licht van de zaklamp :p.

We moesten ongeveer 10 minuten wandelen naar het restaurant. Gelukkig had Jamie haar zaklamp pij want het was echt pikdonker.

Nadat we lekker hadden gegeten. Sprongen de lichten terug aan. de stroom was terug. We zijn naar huis gewandeld om Sophie af te zetten en dan zijn we naar Bella (studenten café) gegaan. We hadden gehoord dat er op zaterdag avond veel studenten kwamen. We besloten om een ding te gaan drinken en te kijken af de geruchten kloppen.

Toen we daar aankwamen zat het daar inderdaad vol met studenten. Er stond een pooltafel dus besloten we een spelletje te spelen. Er was nog een groepje bezig maar deze bleven maar spelen. Om ook aan de beurt te komen hebben we de studenten uitgedaagd. En gewonnen! Natuurlijk :p Nu we nieuwe vrienden gemaakt hadden konden we natuurlijk niet na een drankje naar huis :p. Om half 4 waren we thuis.

Zondag

De volgende ochtend  waren alleen Sophie en ik aanwezig. De rest kwam pas tegen de middag uit hun bed gekropen :p. We besloten een rustig daggetje te houden. Sophie en ik wilden gaan zwemmen maar de buren hadden bezoek dus we konden niet in hun zwembad. We zijn dan in de tuin gaan liggen op ons luchtmatrasje en toen het te warm was heb ik de tuinslang aangesloten zodat we ons konden verfrissen.

's Avonds vroegen Elra en Johan of we zin hadden om naar "bible study" te gaan. Dit wilden we wel eens meemaken. Toen we aan de kerk aankwamen bleek echter dat Elra en Johan op bezoek gingen bij vrienden. Ze zette ons af aan de kerk en reden verder. Dit was natuurlijk niet wat wij in gedachten hadden. We zijn dan toch maar gegaan.

Het begon met muziek (check filmpje) Dit was nog wel interessant. Toen de muziek gedaan was wilden wij enthousiast beginnen klappen. we hadden nog net op tijd door dat wij de enige zouden zijn :p. Na de liedjes begon men met een overhoring van wat ze de vorige les hadden geleerd. Hierna hebben we een uiteenzetting gekregen over de betekenis van het hoofdstuk Genesis. Dit vond ik persoonlijk minder boeiend :p.

na bible study hebben we samen gebraait en dan op tijd in ons bed. de volgende dag terug school!

1. Marianne bauwens:
    13 februari 2015
    Toffe ervaringen, om nooit te vergeten. Dit zou je nooit in belgie kunnen meemaken. Geniet er maar van.