Dag 18 - 22

7 februari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

De schoolweek zit er weeral op en de naweek staat voor de deur.

Maandag, dinsdag en woensdag waren normale schooldagen.We werken deze week rond gevoelens. Elke dag komt een ander gevoel aan bod. Rond deze gevoelens doen we verschillende activiteiten. De helft van de activiteiten begeleid ik en de andere helft wordt begeleid door juf Nikki.

Op donderdag was juf Nikki ziek. Samen met juf Channel heb ik de klas overgenomen. Het was allemaal een beetje moeilijk want juf Channel kent de gewoonten van de klas natuurlijk niet. alles verliep redelijk vlot. We hadden pech dat Cameron te laat was gaan slapen de avond voordien. Zij huilde heel de dag en wilde niets meedoen. Alsof dit niet vervelend genoeg was kotste ze in de klas en kwam ze dit niet vertellen. Toen Channel en ik onze strategie aan het bespreken waren om de kots op te kuisen, gooiden Landon en Ava hun potje kleursel om. Dit kleursel is geen gewone verf en gaat niet uit de kledij, verder krijg je het ook niet makkelijk van je handen en nagels. Gevolg -> Chaos, 2 dagen gele handen en nagels en een gele plek op de vloer die je niet meer weg krijgt!

Donderdag avond was er een stroompanne. In Afrika is er vaak een tekort van stroom. Hierdoor gebeurt het dat de elektriciteit voor een paar uur wordt afgesloten. Dit wordt meestal aangekondigd. omdat we wisten dat er 's avonds geen stroom zou zijn hadden we besloten om te braaien (bbq). Met een olielamp op de tafel was dit super gezellig. Geen gsm's (geen wifi) en, dus geen associaal gedrag :p.

Op vrijdag was juf Nikki terug. Vandaag is een speciale dag. de grote kinderen zijn naar een atletiekwedstrijd met een andere school en de kls mochten spelen op de speelplaats van de grote kinderen. Heel leuk tot ze boven in het klimrek zitten. Dan durfden ze er niet meer uit. En wie kon ze dan gaan halen... Inderdaad ik!! Wel een goede workout! Na het spelen was het tijd om even te werken in de klas. +Na het werken was het tijd voor de brooikiemaaikie om brood uit te delen. We hadden geluk. Voor iedereen was er brood met sla, tonijn en tomaat :p na het eten was het snoepietijd. Elke kleuter moet gedurende het schooljaar een keer snoep meebrengen naar school. Dit snoep wordt dan terug verkocht aan de kinderen. Dit geld wordt gebruikt om dingen te kopen voor de klas. Vandaag waren het kleine zakjes chips, ijsjes, zuurstokken, gelatine taart en appelsiensap. na het snoepmoment mochten de kls die wilden gaan zwemmen. hier moest ik samen met juf Channel toezicht houden. We liepen mee door het water en spetterden kinderen nat. Juf Channel spetterde mij "per ongeluk" nat dus... spetterde ik natuurlijk terug. ik mag mij ni laten doen é ;-) Na een tijd spetteren waren we allebei kletsnat en zagen we dat alle kinderen op de kant stonden om ons aan te moedigen :p oeps!

Na school moest ik snel naar de Hoërskool (de middelbare school). Hier konden we samen met de leerlingen van de school een bus nemen naar het atletiekstadion van Paarl. Toen een van de leerkracht hoorde dat de Belgische studenten ook mee gingen om te helpen, bood ze ons een lift aan.

Toen we aankwamen werden we mee genomen naar een lokaal waar alle officials zaten. Hier stond een buffet waar we zo veel van mochten eten als we wilden :p Na uitleg van de organisator en het gebed. Zijn Jamie en Stijn gaan helpen met tijd opnemen. Maïté, Sophie en ik zijn gaan helpen om te supporteren. Dit supporteren gebeurt niet zoals bij ons in België. Hier staan er enkel cheerleaders vooraan en zij bepalen wat de rest van het publiek moet doen. er wordt gedanst, geroepen, gezongen, geklapt... mega sfeer (check filmpjes :p). Het was een Atletiek wedstrijd waarbij heel veel disciplines aan bod kwamen: lopen, hekkies (horde), spieswerpen (speerwerpen), hamerslingeren, hoogspringen, verspringen....

Onze school heeft de competitie gewonnen! Feestjeuh!!!

Om 9u was het volledig gedaan. Toen heeft de leerkracht ons thuis afgezet. Hier hebben we gezellig nog iets gedronken en spelletjes gespeeld.

Lekker slaap.

Dikke kus Melissa

1. Julie Rombouts:
    7 februari 2015
    Super leuke blog Melissa, leuk om te zien hoe het daar verloopt :) geniet er daar nog van! xxx
  2. Inge:
    7 februari 2015
    Weer leuk verhaal, ik zit altijd met een glimlach jouw avonturen te lezen. Xxx