Dag 16-17 Naweek!

4 februari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Ik had jullie al verteld over onze zatte avond :p ik lag dus om half 4 in mijn bed. Zaterdag wordt ik om 7u al wakker! Ook weer typisch, op zaterdag kom ik in het schoolritme :-/.

Om 10u zijn we met Johan vertrokken naar Slangenrivier (Linton park). Hier zijn we wijn gaan proeven en hebben we een korte rondleiding gekregen over het domein. Na het proeven zijn we dan overgegaan op kopen: Ofcourse! :D

Na het wijnproeven hebben we nog een rondleiding door Wellington gekregen van Johan. Johan was vroeger bouwheer. Elk deftig huis in Wellington heeft hij mee gebouwd. Hij heeft al deze huizen dan ook trots aan ons laten zien :p.

Na deze rondleiding ben ik met Sophie gaan joggen. De anderen waren op dit moment toe aan een middagdutje --> Watjes :p

's avonds hebben we allemaal samen gezellig gegeten en dan op tijd naar ons bed. Alé ja op tijd volgens Afrikaanse normen dan ;-).

De volgende morgen moesten we vroeg opstaan want om kwart voor 9 vertrokken we naar de kerk.

Wat een ervaring! :p

De kerk waar wij mee naartoe zijn geweest was een protestantse kerk. De kerk zag er modern. Er stond geen altaar. Het leek eerder op een rechtbank. Er stonden dan ook de passende woorden: "God regeert". De mis werd voorgedragen door een vrouwelijke predikant. De mis was op zich niet veel boeiender dan die bij ons thuis. Wat ik wel een hele goede uitvinding vond was PowerPoint!... Inderdaad, hier spelen ze in de kerk een PowerPoint af. Als er een lied wordt gezongen wordt dit lied ook geprojecteerd op de muur. (Bij ons verschijnt de nummer van het liedje ergens op een scherm en tegen dat je het liedje in dat kleine boekje gevonden hebt, is het lied gegarandeerd gedaan ). Verder had men hier geen hosties maar kleine stukjes brood. Deze stukjes werden uitgedeeld en hierbij kreeg je ook een klein (shot) glaasje wijn. Wat wij niet wisten is dat je het stukje brood nog niet mocht opeten... Oeps. Toen iedereen zijn stukje brood at deden wij dan maar alsof we ook aan het eten waren :p. Hierna werd de wijn gedronken. Hiermee waren we wel samen met al de anderen in de kerk. Behalve Stijn, die had zijn wijn vooraf al over zijn broek gegoten :p.

Na de mis zijn we met zen allen naar Kaapstad gereden. Hier zijn we Megan gaan verrassen en naar de Hockey gaan kijken. We hebben de vrouwenploeg en de mannenploeg aan het werk gezien.

Na de matchen zijn we verder gereden naar vrienden van Johan en Elra. hier zijn we thee gaan drinken. Baie gezellig! We hebben deze mensen uitgelegd hoe je echte frietjes bakt :D

's avonds zijn we pizza gaan halen en hebben we die gezellig opgegeten. Hierbij hebben we nog een show gezien van Alex Agnew en dan op tijd naar ons bed want de volgende dag terug school!!

Dikke kus Melissa