Dag 13, 14 en 15

31 januari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Eerst even over het weer misschien... ;-) Super goed weer! Donderdag was het zelfs 40 graden Celsius in de schaduw. Vrijdag was een koele bewolkte dag, de temperatuur schommelde rond de 25 graden. in de namiddag was het terug vollenbak zon.

Ook in Afrika gaan ze van maandag tot en met vrijdag naar school en ik dus ook :p. Naar mate dat de week vorderde kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden in de klas en mocht ik meer dingen overnemen. Heel leuk. Ik mocht/ moest ook elke dag langer op school blijven. Op donderdag had ik het "geluk" dat ik de juf mocht helpen met haar administratie. gevolg: Tot half 3 op school :-/

De kls zijn nog altijd super grappig/ schattig en ik had het geluk dat ik deze week ook al 3 jarigen mee mocht vieren :D Verder hebben we deze week een initiatie balsporten, ballet en knutselen gekregen. We hebben ook met de kinderen gezwommen. (zwembad op de speelplaats)

Elke ochtend is het de gewoonte in de klas om allemaal samen te bidden. Wat ik nog nooit had meegemaakt : De leerkracht bedankte god voor de bewolkte dag en de koelte die hij bracht :p Dat zie ik in België nog niet direct gebeuren ;-)

Elke ochtend brengt Johan ons naar school en 's middags zet mijn juf me terug af thuis. (op voorwaarde da ik op school blijf tot zij naar huis gaat natuurlijk!)

In de namiddag zijn we telkens gaan zwemmen bij de buren.

We hebben al elke avond met de andere studenten samen gekookt. Heel gezellig. (op tijd in u bed liggen zit er dus echt ni in...). De taken worden eerlijk verdeelden iedereen helpt mee. We hebben wel nog veel te leren. Zo aten we gisteren avond kip met rijst en currysaus. Kleine inschattingsfout --> 2kg rijst is "iets" te veel voor 5 personen :p.

Vrijdag avond hebben we een zatte avond georganiseerd. Dit houd in: lekker gezellig samen een glaasje wijn bij het eten en later overschakelen op vodka red bull. Wel leuk alleen onze timing zat niet zo goed. Halverwege de avond kwam Johan ons vertellen dat hij ons de volgende ochtend mee zou nemen om wijn te gaan proeven. OEPS!! 's morgens op tijd vertrekken (10u) en wij lagen pas om half 4 in ons bed...  XD.

Hoe het wijnproeven was vertel ik jullie volgende keer!

Dikke kus Melissa

1. Inge:
    31 januari 2015
    2kg rijst hihi, hilarisch!!! Ik genietcecht van je avonturen!!!
    Dikke kusInge