De reis + dag 1

17 januari 2015 - Wellington, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

De eerste keer dat ik een blog bijhoud! De eerste keer dat ik alleen zo ver van huis ben XD!Zoals jullie al wel zullen weten ben ik voor 3 maanden op buitenlandse stage in Zuid- Afrika, Wellington.

Donderdag ben ik samen mat Maïté vertrokken vanuit Zaventem (Brussel). Allemaal heel leuk, inchecken verliep vlot en ook aan de douane geen enkel probleem. We waren goed op tijd op de luchthaven dus het hadden nog even tijd om te winkelen in de taxfree zone. Als we bij de juiste gate aankomen hebben we geluk en zijn er nog juist 2 plaatsjes vrij om te zitten. Tot nu toe alles dus super!

Na een tijdje roept men af dat de mensen van onze vlucht aan boord mogen gaan. Hierbij vermeld men ook dat de mensen uit geroep B eerst aan boord moeten. Ik check ons ticket en constateer dat wij in groep A zitten. Heel goed, dan mochten wij nog even blijven zitten tot het een beetje rustiger was.Als bijna iedereen op het vliegtuig zit, gaan wij ook aan boord. Hier blijkt dat er geen plek meer is om onze handbagage weg te stoppen. PROBLEEM!!! Onze bagage moet in het ruim :-/ . We kregen nog de kans om snel enkele dingen uit onze bagage te halen. ( gelukkig hadden we een klein zakje van onze aankopen in de taxfree zone). Oké geen probleem dachten wij. We vliegen tot in Istanbul (4u vliegen) en hier hebben we onze koffer van onze handbagage terug. Verkeerd gedacht. Onze koffer kregen we pas terug in Kaapstad!Onze reis begon zo niet zo goed...

De rest van de reis is heel vlot verlopen. ik had nog nooit zo lang/ver gevlogen dus ik had schrik voor de vlucht naar Johannesburg (ongeveer 11u). Deze vlucht viel heel goed mee. Helemaal opgeplooid op mijn stoel heb ik een beetje kunnen slapen. (Terug wakker worden en de gevolgen dragen van dat opgeplooid zijn was iets minder leuk :p) Verder hadden we ook de mogelijkheid om films te zien. Toen we in Johannesburg aankwamen moesten we een uur wachten op de wisseling van de crew hierna konden we verder vliegen naar onze eindbestemming: Kaapstad (2u). Aangekomen in Kaapstad hadden we het geluk dat al onze bagage ook is aangekomen. (Je weet maar nooit é!)

Als we buiten kwamen Stonden Elra en Johan (Onze Afrikaanse mama en papa ;-)) ons al op te wachten. Het klikte meteen. Super lieve en vriendelijke mensen. Zij brachten ons naar hun huis in Wellington (op een klein uur rijden van Kaapstad). Hier kregen we een mooie kamer; Voordat we onze koffers mochten leegmaken kregen we eerst een lekker glas ice-tea en een stukje cake

.'s Avonds waren we uitgenodigd bij Elra en Johan om te komen BBQen. Hier was alles tot in de puntjes gesoigneerd. Als voorgerecht kregen we een soort van pizza en toostjes met kaas en uienconfituur. Johan bakte voor ons lekkere steak en worstjes en Elra had gezorgd voor een lekkere salade. Wat natuurlijk ook niet mocht ontbreken aan tafel was een lekker glaasje Zuid- Afrikaanse wijn :D.

Na een lange reis en een baie gezellige avond was het tijd voor onze eerste nacht in ons nieuwe huisje!

Dikke Kus

Melissa

1. Nadia en Miguel:
    17 januari 2015
    Hey meideke,
    Heel fijn om te horen/lezen dat je eerste stapjes in Zuid-Afrika goed verlopen zijn. Aan de gastvrijheid zal het al zeker liggen zo te lezen en aan de foto's te zien ! Nog een fijn weekend en succes maandag ! Xxx